Dla Nauczycieli

Home » Oferta » Dla Nauczycieli

Spotkania z nauczycielami

 
„Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc.”

Ramowy program szkolenia:

Cyberprzemoc i formy jakie przyjmuje. Działania profilaktyczne. Procedura reagowania w sytuacji podejrzenia aktu cyberprzemocy. Wsparcie dla ofiary przemocy. Zabezpieczenie dowodów. Ustalenie sprawcy i procedura postępowania wobec sprawcy. Środki dyscyplinarne. Ochrona świadków. Współpraca z policją i sądem rodzinnym.

 

„Prawo wobec cyberprzemocy.”

Szkolenie prowadzone przez prawnika. ( *1600 zł)

Ramowy program szkolenia:

Cyberprzemoc i formy cyberprzemocy. Prawo wobec ochrony dzieci i osób nieletnich.

Karna i cywilna ochrona prawna. Podstawy prawne i procedura postępowania wobec poszczególnych aktów przemocy: naruszenie dóbr osobistych i wizerunku, naruszenie czci (zniesławienie, znieważenie), pornografii dziecięcej, wulgarnego wyrażania się, włamania w cyberprzestrzeń, nękania, groźb.

 

„Zachowania autodestrukcyjne u dzieci i młodzieży szkolnej.”

Ramowy program szkolenia:

Czym jest autodestrukcja. Omówienie poszczególnych form i przyczyn zachowań autodestrukcyjnych (palenie papierosów, nadużywanie alkoholu, narkomania, zachowania suicydalne, samouszkodzenia, samokaranie, autoagresywne formy odżywiania.

Formy i przyczyny autodestrukcji pośredniej (samoutrudnianie, niepowodzenia na własne życzenie, sztywne uporczywe zachowania, bezradność, rezygnacja z działania, świadome zaniedbania, itp.) System reagowania i pomoc szkoły w przypadku zachowań autodestrukcyjnych u adolescenta.

 

“System reagowania i pomocy na problem samookaleczeń u ucznia.”

Ramowy program szkolenia:

Czym są samouszkodzenia. Różne formy samouszkodzeń. Co daje samookaleczanie? Co komunikuje nastolatek samookaleczając się? Przymusowy charakter samookaleczeń w stanach napięcia emocjonalnego – mechanizm uzależnienia. Nielekceważenie przejawów oraz identyfikacja problemu. Formy nieprawidłowej reakcji nauczyciela (popadanie w złość, ukaranie, wymuszanie obietnicy, straszenie, ocenianie, zadawanie pytań, oglądanie samouszkodzeń, wprowadzanie sensacji na forum grupy). Cechy prawidłowej reakcji. Zadania dla szkolnej kadry pedagogicznej – ustalenie programu pomocy.

 

„Świat dopalaczy.”

Ramowy program szkolenia:

Czym są dopalacze? – postacie i charakterystyka środków psychoaktywnych. Jak rozpoznać czy uczeń może być pod wpływem dopalaczy? – objawy zażywania dopalaczy. Dlaczego młodzież sięga po dopalacze? Podstawy prawne dotyczące dopalaczy i leczenia w Polsce. Mity i fakty n.t dopalaczy. Czynniki chroniące przed zażywaniem dopalaczy – profilaktyka. Gdzie szukać pomocy jeśli podejrzewam, że uczeń zażywa dopalaczy? Szkolny system reagowania -co robić w sytuacji, gdy uczeń przyjdzie pod wpływem dopalaczy do szkoły?

 

“Uzależnienia u dzieci i młodzieży.”

„Jak rozmawiać z nastolatkami o narkotykach.”
 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij