Spotkania z nauczycielami
„Szkolny system zapobiegania i reagowania na cyberprzemoc.”
Ramowy program szkolenia:
Cyberprzemoc i formy jakie przyjmuje. Działania profilaktyczne. Procedura reagowania w sytuacji podejrzenia aktu cyberprzemocy. Wsparcie dla ofiary przemocy. Zabezpieczenie dowodów. Ustalenie sprawcy i procedura postępowania wobec sprawcy. Środki dyscyplinarne. Ochrona świadków. Współpraca z policją i sądem rodzinnym.
„Prawo wobec cyberprzemocy.”
Szkolenie prowadzone przez prawnika. ( *1600 zł)
Ramowy program szkolenia:
Cyberprzemoc i formy cyberprzemocy. Prawo wobec ochrony dzieci i osób nieletnich.
Karna i cywilna ochrona prawna. Podstawy prawne i procedura postępowania wobec poszczególnych aktów przemocy: naruszenie dóbr osobistych i wizerunku, naruszenie czci (zniesławienie, znieważenie), pornografii dziecięcej, wulgarnego wyrażania się, włamania w cyberprzestrzeń, nękania, groźb.
„Zachowania autodestrukcyjne u dzieci i młodzieży szkolnej.”
Ramowy program szkolenia:
Czym jest autodestrukcja. Omówienie poszczególnych form i przyczyn zachowań autodestrukcyjnych (palenie papierosów, nadużywanie alkoholu, narkomania, zachowania suicydalne, samouszkodzenia, samokaranie, autoagresywne formy odżywiania.
Formy i przyczyny autodestrukcji pośredniej (samoutrudnianie, niepowodzenia na własne życzenie, sztywne uporczywe zachowania, bezradność, rezygnacja z działania, świadome zaniedbania, itp.) System reagowania i pomoc szkoły w przypadku zachowań autodestrukcyjnych u adolescenta.
“System reagowania i pomocy na problem samookaleczeń u ucznia.”
Ramowy program szkolenia:
Czym są samouszkodzenia. Różne formy samouszkodzeń. Co daje samookaleczanie? Co komunikuje nastolatek samookaleczając się? Przymusowy charakter samookaleczeń w stanach napięcia emocjonalnego – mechanizm uzależnienia. Nielekceważenie przejawów oraz identyfikacja problemu. Formy nieprawidłowej reakcji nauczyciela (popadanie w złość, ukaranie, wymuszanie obietnicy, straszenie, ocenianie, zadawanie pytań, oglądanie samouszkodzeń, wprowadzanie sensacji na forum grupy). Cechy prawidłowej reakcji. Zadania dla szkolnej kadry pedagogicznej – ustalenie programu pomocy.
„Świat dopalaczy.”
Ramowy program szkolenia:
Czym są dopalacze? – postacie i charakterystyka środków psychoaktywnych. Jak rozpoznać czy uczeń może być pod wpływem dopalaczy? – objawy zażywania dopalaczy. Dlaczego młodzież sięga po dopalacze? Podstawy prawne dotyczące dopalaczy i leczenia w Polsce. Mity i fakty n.t dopalaczy. Czynniki chroniące przed zażywaniem dopalaczy – profilaktyka. Gdzie szukać pomocy jeśli podejrzewam, że uczeń zażywa dopalaczy? Szkolny system reagowania -co robić w sytuacji, gdy uczeń przyjdzie pod wpływem dopalaczy do szkoły?
“Uzależnienia u dzieci i młodzieży.”
„Jak rozmawiać z nastolatkami o narkotykach.”